FDB Incentive

A Behaviour HR magazin cikket írt a kiemelkedő teljesítményt nyújtó alkalmazottak megjutalmazásának fontosságáról és lehetséges módjairól.

A 2024 áprilisában megjelent cikk, amelyet itt megosztunk, megemlítette megoldásainkat is, amit köszönünk szépen a szerkesztőnek.

Újgenerációs munkahelyi ösztönzők

Minden eddiginél nagyobb szükség van a munkavállalók megtartására és motiválására, amiben kiemelt szerepe van a munkájuk elismerésének, és főleg, hogy ez konkrét gesztusokkal alá is legyen támasztva, amikor a munkáltató valóban elégedett az elvégzett munkával, és/vagy az alkalmazott hozzáállásával.
A munkavállaló teljesítményének elismerését köthetjük a teljesítményhez, habár ennek mérhetősége a pozíció függvényében változik. A munkavállalói attitűd ezzel szemben azonnal látható, és a munkáltató célja egyértelműen a pozitív attitűd fenntartása, amihez azonban – a mai munkaerőpiaci helyzetben – a szavak már nem elegendők.

Hatékony jutalmazási eszköz

A munkavállalók számára extra motivációt jelenthet egy konkrét jutalom, mely – még ha csak szimbolikusan vagy virtuálisan is –, kézzel fogható, így egy megszerzendő „trófeaként” lebeg a dolgozók szeme előtt. Ez sokféle formában megjelenhet: jelenthet egy plusz szabadnapot, egy éttermi meghívást, egy közös eseményt – például egy projektzárás megünneplésére – vagy sokféle egyéb ajándékot. Fontos azonban, hogy a jutalom kizárólag a jól teljesített munkáért járjon, hiszen ez teszi igazán értékessé.
A jutalmazás nem pusztán az egyénre hat, de a cég munkáltatói márkájához is nagyban hozzájárul azáltal, hogy javítja a vállalat megítélését, a társas kapcsolatokat és a cégen belüli általános légkört, ami mindenkire pozitív hatással van, beleértve a vezetőket is. A hatékony munkahelyi ösztönzőprogram kialakítása érdekében a vezetők és a HR-igazgatók feladata feltérképezni és kreatívan kombinálni a piacon elérhető különböző jutalmazási megoldásokat, hiszen a vállalat maga is egy márka, mely fontos, hogy stabil, de rugalmas arculattal rendelkezzen, rendszeresen frissüljön, és képes legyen a meglepetés erejével hatni.

Élmények ajándékba

A fenti elgondolás mentén alakította ki kreatív ösztönző megoldásait az FDB Incentive, ami többek között a Feldobox élményajándékokat is kínálja. Eredeti élménycsomagjaik változatos programlehetőségeket kínálnak, és a választási lehetőségnek köszönhetően oly módon segítik a munkavállalók kikapcsolódását és pihenését, ahogy arra a megajándékozottak egy-egy megterhelő időszak után a leginkább vágynak. Ezek a jutalomcsomagok garantálják az azonnali pozitív hatást, és olyan élményeket kínálnak, melyeket az ajándékozott egyedül, vagy a családjával, barátaival válthat valóra. Ezáltal a cég hozzájárul a dolgozók vállalaton kívüli jóllétéhez, hiszen olyan emlékekkel ajándékozza meg őket, melyeket sokáig örömmel idéznek fel.
Egy efféle élménycsomagnak nagy előnye, hogy a felhasználó sokféle ajánlatból választhat, így egészen biztos, hogy talál kedvére való lehetőséget. A munkáltató a jutalmazni kívánt dolgozó személyiségét és a cég értékrendjét is figyelembe véve választhat élménycsomagot például gasztronómia, wellness, utazás, kultúra vagy kaland témákban, de akár ezeket kombinálva, a vegyes élményt kínáló csomagok mellett is dönthet – ilyenek például a 6900 Ft-nál kezdődő Fantázia, a Harmónia és az Energia csomagok. Ezen kívül a munkáltató egy Feldobox ajándékkártyára is feltölthet egy általa választott összeget, így a jutalmazott munkavállaló akár 1500 programlehetőség közül választhat a webshopban.

Ajándékkártyák

Az Incentive-re szakosodott cég számos ismert márka ajándékkártyáit is kínálja – például a Decathlon, a Media Markt, a C&A, a Líra, az eMAG, a Wigo –, melyek az adott márka üzleteiben vagy webshopjában válthatók be, továbbá saját ajándékkártyái is vannak, melyek közel 500 hazai elfogadóhelyen beválthatók. Az ajándékozás e módja is választási lehetőséget ad: a feltölthető ajándékkártyákat a megjutalmazott munkavállaló számtalan termék vagy szolgáltatás megvásárlására használhatja. Ez a megoldás jobban közelít a pénzjutalomhoz, de igény esetén „brandingelhető”: a vállalati ügyfelek felár nélkül kérhetik a saját, vállalati arculatuknak megfelelő kártyák elkészítését. További előnye a költséghatékonyság, mivel a kártyákra feltöltött összegek után sem kell külön kezelési költséget fizetni, a teljes összeg ajándékként hasznosul.

Ajándékozás jókor és jól

Természetesen nemcsak a jutalom kiválasztása fontos, hanem az ajándékozás kontextusa is: az időzítés, a jutalmazás módja, és mindenekelőtt az azt kísérő kommunikáció. Az FDB Incentive segítséget nyújt a hatékony jutalmazási program kialakításában is, mellyel kapcsolatban a korábbi esettanulmányok elérhetők a cég honlapján (www.fdb-incentive.hu).
A vállalati ügyfelek az FDB Incentive ajándékozási lehetőségein és tanácsadási szolgáltatásán túl igénybe vehetik a cég digitális technológián alapuló informatikai eszközeit is, melyek lehetővé teszik például a Feldobox élményajándékok vagy a feltölthető ajándékkártyák elektronikus úton történő, személyre szabott üzenettel kísért, ütemezett kiküldését. Ez az ajándékozási mód praktikus lehet a home office-ban dolgozó alkalmazottak vagy nagyszámú kolléga egyszerre történő jutalmazása esetén.
A munkahelyi ösztönzők fent bemutatott új generációi számos előnnyel járnak, így érdemes számolni velük, ha egy munkahelyi ösztönzőprogram bevezetését tervezzük cégünknél, vagy ha szeretnénk megújítani, újragondolni a meglévő programot.
Ne maradjon le következő cikkeinről, kövesse szakmai oldalainkat a közösségi médiában:

Ha érdeklik ösztönző megoldásaink, kérjen cégére szabott ajánlatot!

FDB Kft. 2024.05 – Konrád Péter (Kereskedelmi és Marketing Vezető)